وکیل ملکی
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

وکیل ملکی وکیل دعاوی ملکی بهترین وکیل ملکی وکیل خرید و فروش ملک وکیل ملکی در تهران ، بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران، وکیل ملکی کیانداد وکیل دعاوی ملکی

در این مقاله درباره موضوع اهمیت وکیل ملکی مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد می پردازیم با ما همراه باشید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درگیر دعاوی ملکی شده باشید، دراین بین بحران ها و مشکلات فراوانی وجود دارد که شما را سردرگم می کند استفاده از تجربیات وکیل ملکی درموسسه حقوقی کیانداد به شما کمک می کند تا از این بحران رها شوید.

نکات مهم در هنگام خرید و فروش ملک

۱- خودتان شخصا و یا همراه با وکیل ملکی بررسی های لازم را در هنگام خرید و فروش ملک به عمل آورید و از اعتماد به اشخاص حتی نزدیکترین شخصی که به شماست دوری کنید بطوریکه نزدیکترین فرد به شما بخاطر بی توجهی در اشتباه افتاده و گول خورده است.

۲- در هنگام عقد قرارداد از وکیل ملکی کمک بگیرید برای اینکه در بیشتر قراردادها دیده شده که حقوق مشتری از بین رفته و بعضی افراد بی آنکه متن قرارداد را به درستی بخوانند آنرا امضا می کنند.

۳- از اقدام به هرگونه معاملکی ملکی در آژانس های بدون پروانه کسب و کد رهگیری خودداری نمایید. برای اینکه هنگامی که معامله ای در چند جا به صورت قانونی ثبت شود احتمال کلاهبرداری در آن کمتر دیده می شود.

۴- به این نکته توجه داشته باشید طبق قانون هر گاه فروشنده یک ملک را به چند نفر دیگر فروخته باشد مالک اولین خریدار شناخته می شود. بنابراین هنگام معامله ملکی خصوصا با اشخاص ناشناس دقت کاملی داشته باشید.

مهمترین دعاوی مالی کشور

از مهمترین دعاوی مالی کشور دعاوی ملکی است چون در کشور ایران ملک به یک سرمایه بزرگ تبدیل شده است.

نبابراین دعاوی زیاد و مختلفی در مورد ملک دیده شده است. به همین جهت باید وکیل ملکی تخصص کاملی در امورد حقوق خصوصی، و آشنا به امور ساخت و ساز ساختمان بوده باشد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که وکیل ملکی اطلاعات کامل و جامعی در مورد قوانین و مراحل ثبتی داشته باشد بطوری که ملاحظه می شود وکیل ملکی با تجربه ترین و متخصص ترین وکیل در بین همکاران خود است.

وکالت تنظیم سند ملکی

قانون های متعدد در هنگام ساخت و ساز و اجرا کردن عملیات ساختمان لازم بودن آشنایی عملی وکیل ملکی با ساختمان سازی را به طور چندین برابر بیشتر نموده است.

وکیل ملکی گاهی اختلافات مالکیت که بین دو مالک وجود دارد را رفع کرده و گاهی هم در رابطه با مشکلاتی که در زمینه سندهای مالکیت است را پیگیری می کند.

به خاطر شرایط و زیاد بودن در دعاوی ملکی مثل عنوان های الزام به تنظیم کردن سند، شراکت در ساخت خلع ید، اجاره و سرقفلی، فسخ مبایعه نامه، تصرف عدوانی، تخلیه، حقوق ارتفاقی و انتفاعی، فروش مال غیر، اجباربه گرفتن پایان کار، جعل اسناد ملکی، صورت مجلس تفکیکی، فروش مال غیر، معاملات متعارض، صدور و اصلاح سند بوده است

ماده ۲۲ قانون ثبت

طبق ماده ۲۲ قانون ثبت دولت شخصی را که ملک به نام او ثبت شده و یا شخصی را که ملک به او انتقال داده شده و همچنین این انتقال در دفتر املاک به ثبت رسیده باشد را مالک می داند، پس هر نوع نقل و انتقال بدون سند، از امتیازات قانونی سند رسمی بدور بوده و از حمایت های قانونی بی بهره می باشد.

بنابراین اگر ملکی دارای سند رسمی نباشد در هنگام اختلاف تنها راه رفع مشکل مراجع به مراجع قضایی و مشاوره با یک وکیل با تجربه می باشد.

وظیفه وکیل ملکی و دعاوی ملکی

وکیل ملکی تسلط کاملی بر قسمت های مختلف از امور حقوقی دارد، بطوریکه در قوانین ایران به خاطر محدود بودن طرح دعوا در دعاوی ملکی حتما از وکلای ملکی با تجربه و متخصص که سابقه بالایی داشته باشد استفاده نمایید.

خدمات تخصصی موسسه حقوقی کیانداد در حوزه وکالت ملک و املاک  شامل

۱- وکیل ملکی با تجربه مشارکت در ساخت و ساز، اجاره، مشاوره فنی و تخصصی در زمینه خرید و فروش را دارد.

۲- مشاوره دادن به صورت تخصصی در مورد سرمایه گذاری در حوزه املاک.

۳- گرفتن گواهی پایان کار، عدم خلاف و مجوز ساخت، صورت مجلس تفکیکی.

۴- گرفتن سند برای ملک های بدون سند.

حقوق تأمین اجتماعی

۵- باطل کردن مبایعه نامه و قولنامه.

۶- واجب بودن تنظیم سند.

۷- قسمت کردن، افراز و فروختن املاک مشاع.

۸- خلع ید، قلع و قمع املاک، تخلیه.

۹- از بین بردن اختلافات ثبتی و اصلاح سندهای مالکیت.

۱۰- از بین بردن اختلاف ملکی با دستگاه ها و ارگان های دولتی مثل (شهرداری، سازمان آب، اداره برق)

۱۱- حل کردن اختلافات در پروژه های شراکتی در ساخت و خدمات داوری.

۱۲- پیگیری کردن و طرح دعاوای در خصوص اراضی ملی، اوقاف و دعاوی زمین شهری.

۱۳- اجبار به تحویل گرفتن مبیع (آپارتمان- مستقلات)





:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: